Tuesday, 18 September 2012

clay #3: dedikasi masa bohsan.

assalamualaikum.
senyap.
dah lama senyap.

kalau tengok tengok balek.
tajuk gila, curi farah punya.
clay #1 dan #2, itu kerja farah.
aku, 
clay #3.

apehal tetiba menggila maen clay?

haha, meh aku nak cerita.

kalau waktu dulu, pegi kedai mintak emak belikan
PELASTESIN
(aku x tau eja)
a.k.a
tanah liat bahasa melayu nya.
ada banyak warna. harga lapan puluh sen satu kotak panjang.

benda ni serius boleh buat otak kao tiba tiba jadik kreatif.

dulu dulu x mampu nak beli patung patung figura macam dragon ball.
so, buat la sendiri guna pelastesin tuh.
uli uli.
bentuk guna jari.
bila siap, gila bangga. 
x sempurna pon, tapi kira ada bentuk pon jadilah.

satu masalah pelastesin ni.
tertekan sikit, penyek.
nak maen pun gila sayang. penat buat chantek chantek, lepastu, penyek.
haih.

pernah otak kecik aku dulu konon konon cerdik.
bentuk bentuk pelastesin, lepastuh masuk peti ais.
hahaha. 
gila lawak.
ingatkan benda tuh jadik keras.
lepas berjam jam aku tunggu depan peti ais,
cis, tak keras keras jugak.
fedap.
buat penat je kuku kuku aku penuh pelastesin melekat.

***

okeh, ini yang sekarang.
zaman dah maju.
pelastesin pon aku dah jarang jumpa kat kedai.

sekarang orang jual tanah liat yang betul betul.
bentuk bentuk, keringkan, jadik keras.
hebatkan.

dalam banyak banyak yang aku buat,
ini yang terbaru.
:D

ini baru lepas kering.

ini pulak yang dah siap. siap kaler.





ngeh. aku tahu aku punye x sehebat farah.
tapi aku rase kire boleh lah ni yek?

moga jumpa lagi.

aliyo
180912


3 comments:

  1. pehh aliyo pun layan sculpture seh.. ngahha. bagus2. ingtkan farah sorg je.

    yg warna hijau utk rumput tu apa eh?? xkan plastersin parut kot. heee~

    ReplyDelete
    Replies
    1. ngeh~ selagi mana benda tu namanya seni, wajib kena cuba :D

      hijau tuh...tahu x kalau budak budak architecture buat model, ade la bahagian bahagian yang berrumput. rumput tuh die macam span kecik kecik. saja letak nak bagi efek laen sikit :)

      aliyo

      Delete
  2. waaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa....
    -farahizzati..

    ReplyDelete